Лента новостей: Новости флота и круизов в России и мире
im new
#1
Отправлено 13 Февраль 2009 - 17:34
i was born and raised by yangtze river and an enthusiast of those ships sailing on it
i'd like to share some experiences and pictures with you but one big problem is i dont know ruissan at all
so just asking if its ok to use english on this forum
PS. im a huge fan of these 3 'project-302' cruises on yangtze
#2
Отправлено 13 Февраль 2009 - 17:45
Some our enthusiasts (me also) travelled by Yangtze river in November, 2007. The ship was "Princess Jeannie". You can look at the photos here:
http://newsletter.in...hina/index.html
http://newsletter.in...s/China/05.html
#3
Отправлено 13 Февраль 2009 - 17:52
Дневник работника речного флота
"Путешествия гибельны для предрассудков, фанатизма и ограниченности" (Марк Твен)
#4
Отправлено 13 Февраль 2009 - 17:55
Great pity that China is locked resource livejournal.com
We have a lot of pictures and stories about the trip on the Yangtze.
A photo can be viewed here http://foto.mail.ru/...edi/1445?page=6
Мой ЖЖ x-ledi.livejournal.com
Сайт для планирования путешествий, поисковая система отелей TripLife
#5
Отправлено 13 Февраль 2009 - 18:08
Welcome!
По вопросам форума и турфирмы Инфофлот просьба не обращаться!
http://vkontakte.ru/id2980395
#8
Отправлено 13 Февраль 2009 - 18:54
Any photos of chinese river ships (not only on the Yangtze river) will be greatly appreciated here!
And if you are interested in any info regarding russian river ships, please feel free to ask!
(Chongqing - это, как я понимаю, Чунцин, город, знакомый некоторым энтузиастам)
Волга, Кама, Ока, Москва, Дон, Белая, Ковжа, Шексна, Свирь, Нева, Вологда, Сухона, Молога, Казанка, Енисей, Бирюса, Лена, Сура, Днепр, Дунай, Манавгат, Сена, Амстел, Вятка, Трубеж.
Моря: Черное, Балтийское, Охотское, Японское, Лаптевых, Мраморное, Адриатическое, Средиземное, Северное.
#9
Отправлено 13 Февраль 2009 - 19:27
#10
Отправлено 13 Февраль 2009 - 19:45
ok 2 questions
One:any information or pictures about these 3 ships between the period of their completions in the shipyard to the final deliver to yangtze
i looked through many websites and forums, there is hardly any information about them
generally there are 2 different theories
#1 they were own by amur river shipping
#2 they were sold directly by the shipyard to china
which one is correct or else
Two:i have been wondering how did they get to yangtze even though 'project-302' has the ability of short coastal exit
so they must have been put on semi-submersible boat or something to sail through the oceans
do you guys have pictures about that transportation
#11
Отправлено 13 Февраль 2009 - 20:15
1. Три известных теплохода 302 проекта, которые изначально закладывались для СССР, но теперь оказались в Китае: как они передавались Китаю: непосредственно из ГДР были проданы Китаю, или сначала они оказались в Амурском пароходстве, а уже оттуда были проданы?
2. Каким образом они перегонялись на Янцзы: своим ходом или как? Помню, были фото на форуме, что они перегонялись на типа плавучих доках (прошу прощения, я в этих делах полный профан) , но не могу найти.
P.S. Dear YANGTZEBOAT:
Unfortunately my knowledge of russian river ships is pretty poor, that is why I'm readdressing you query to our forum gurus
Волга, Кама, Ока, Москва, Дон, Белая, Ковжа, Шексна, Свирь, Нева, Вологда, Сухона, Молога, Казанка, Енисей, Бирюса, Лена, Сура, Днепр, Дунай, Манавгат, Сена, Амстел, Вятка, Трубеж.
Моря: Черное, Балтийское, Охотское, Японское, Лаптевых, Мраморное, Адриатическое, Средиземное, Северное.
#13
Отправлено 13 Февраль 2009 - 20:43
thank you all very muchНаш коллега и товарищ YANGTZEBOAT из Китая интересуется:
1. Три известных теплохода 302 проекта, которые изначально закладывались для СССР, но теперь оказались в Китае: как они передавались Китаю: непосредственно из ГДР были проданы Китаю, или сначала они оказались в Амурском пароходстве, а уже оттуда были проданы?
2. Каким образом они перегонялись на Янцзы: своим ходом или как? Помню, были фото на форуме, что они перегонялись на типа плавучих доках (прошу прощения, я в этих делах полный профан) , но не могу найти.
P.S. Dear YANGTZEBOAT:
Unfortunately my knowledge of russian river ships is pretty poor, that is why I'm readdressing you query to our forum gurus
you guys have been quite helpful
more details will be appreciated especially old pictures from elbewerft boizenburg
#14
Отправлено 13 Февраль 2009 - 20:54
You can find some photos from Boitsenburg here:
http://www.infoflotf...
P.S. Waiting for photos from Yangtze, Yellow river and Amur
Волга, Кама, Ока, Москва, Дон, Белая, Ковжа, Шексна, Свирь, Нева, Вологда, Сухона, Молога, Казанка, Енисей, Бирюса, Лена, Сура, Днепр, Дунай, Манавгат, Сена, Амстел, Вятка, Трубеж.
Моря: Черное, Балтийское, Охотское, Японское, Лаптевых, Мраморное, Адриатическое, Средиземное, Северное.
#16
Отправлено 14 Февраль 2009 - 07:58
#17
Отправлено 14 Февраль 2009 - 11:17
Nice to see familiar places
Incidentally hydrofoil at this video made in the USSR. http://www.youtube.c...re=channel_page
Another question: We were in Chongqing in November 2007 and the guide told us that the water level in the river will raise next year for a few meters. Raised the water level past year?
We have some Images 2007
Мой ЖЖ x-ledi.livejournal.com
Сайт для планирования путешествий, поисковая система отелей TripLife
#18
Отправлено 14 Февраль 2009 - 15:36
USSR hydrofoils some of them have retired or demolished
but they are still the backbone of high speed service on yangtze
the water level did rise as of october 08 however its not exact the 175m as it was planned maybe 170m or less
so the navigational condition has significantly improved for the Chongqing to Yichang section (before sailing through this section was a nightmare)
ships as big as 8,000 GT can reach Chonqging and for towboat-barge fleet the tonnage limit is pushed up to 10,000tons
right now the only bottleneck on yangtze is wuhan to yichang where the shallowest part hardly reaches 2.6m in winter so for project 302 with draft of 2.9m cant sail through
and as the waters rises some old bridges clearances become low requiring the ship's height must be within 18m
#20
Отправлено 14 Февраль 2009 - 20:33
#1 they were own by amur river shipping
#2 they were sold directly from shipyard to china
I'll try to answer questions:
Ship Princess Jeannie was built in 1993 in Germany 302 project under the name "Alexander Green." It was intended to work in the Volga-Don Shipping Company. But at that time Russia was not to pay previously ordered ships, and so after some idle time at the German shipyard of Alexander Green (and with it two more single-vessel - Arkady Gaidar, and Konstantin Stanyukovich) were purchased by a Chinese company Regal China Cruises, and two floating docks moved to the Yangtze. Here they are working now, making a 4-6-day cruises between Wuhan and Chuntsinom.
PRINCESS ELAINE (Konstantin Stanyukovich, XIAN TING)
PRINCESS JEANNI (Alexander Green, XIAN NI)
PRINCESS SHEENA (Arkady Gaidar, XIAN NA)
Compliance with the Chinese and the Russians the names of ships, we have established in 2007. We were on boat PRINCESS ELAINE (Alexander Green), where survived the original bell, which is written in Russian title Александр Грин (Alexander Green).
When we met PRINCESS ELAINE (Konstantin Stanyukovich), we took up the name of the second ship in Russian.
The third ship PRINCESS SHEENA we have not met.
video about our cruise http://video.mail.ru...i/481/1567.html
Мой ЖЖ x-ledi.livejournal.com
Сайт для планирования путешествий, поисковая система отелей TripLife
Количество пользователей, читающих эту тему: 1
0 пользователей, 1 гостей, 0 анонимных